søndag 14. november 2010

sunday mornings

Med en nylig subscribed gospel-playlist på Spotify, kaffe på kanno og leiligheten for meg selv droppa jeg gudstjenesten og satte meg ned med bibelen selv. Malaki - long time, no see. Tenkte jeg ville dele tre tanker derfra.

Kap 1,7-8. "Ved å bære fram uren mat på mitt alter. Dere spør: «Hvordan har vi krenket din renhet?» Ved å si: «Herrens bord er lite å akte.» Når dere vil ofre et blindt dyr, er ikke det galt? Når dere bringer et halt eller sykt dyr, er ikke det galt?

Som lovsangsleder betyr det mye for meg at jeg vil bringe det beste jeg har av musikalsk kvalitet frem for Gud. Hva som er det beste varierer vel litt på dagen, men Gud skal få mitt beste. 


Kap 2,17: "Dere har trettet Herren med deres ord. Dere spør: «Hva er det vi har trettet ham med?» Ved å si at alle som gjør ondt, er gode i Herrens øyne, ja, at han bryr seg om dem. Eller ved å spørre: «Hvor er Gud som dømmer?»"

Heavy stuff. For jeg vil gjerne si at alle er gode og at Gud ikke dømmer noen.


Kap 4,2:"Men for dere som frykter mitt navn, skal rettferds sol renne med legedom under sine vinger. Dere skal gå ut og springe som kalver når de slipper av fjøset."

Jeg tror at Gud en dag skal oppgjør med det vonde i verden. Jeg tror på en dom. Et punktum for verden slik vi kjenner den. Den dagen er det min tillit til at Jesus tok straffen for det vonde jeg har gjort som redder meg. 


"I can´t speak for everybody, but He is my Savior" 
Smokie Norful - I need you now

2 kommentarer:

  1. Malaki e ei tankevekkande bok! Dagens Malaki-relaterte musikktips: Welcome Wagon - But for you who fear my name.

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett